V pískovně u Němčiček se proháněl dakarský speciál

V pískovně v Němčičkách u Bratčic proběhla v úterý 24. května již potřetí prezentace závodního týmu KM Racing pro své partnery. I když bylo ten den velmi nevlídné deštivé počasí, byl vybraný prostor i tak velmi vhodným místem pro ukázku schopností kamionu, který dokončil náročnou Rallye Dakar 2016 na celkovém 19. místě. Vypořádat se s neupraveným terénem budoucí pískovny nebyl pro řidiče Martina Macíka a jeho závodní kamion Liaz žádný problém.

Účastníci prezentace měli možnost vyzkoušet si na sedadlech posádky, co kamion v pískovně dokáže. Projížďka terénem simulovala technické pasáže v dunách a díky dešti i jízdu v mokrém bahnitém terénu. Jízda byla pro všechny nezapomenutelným adrenalinovým zážitkem. V kabině bylo nutné během jízdy nemluvit, mít na hlavě přilbu a držet se velmi pevně trubkového rámu - i když jste připoutáni pětibodovým bezpečnostním pásem, hlava, ruce a nohy si bez soustředěného posedu a držení těla totiž dělají, co chtějí. Posádky proto musí při závodu neustále sledovat trať před sebou a být ve střehu, aby mohly předvídat pohyb vozu a vyvarovat se tak možnému zranění páteře.

Něco o závodním kamionu Liaz:

Poslední model Liazu je výsledkem desetiletého vývoje týmu kolem Martina Macíka. Tým disponuje dvěma takřka identickými speciály, které se liší zejména počtem turbodmychadel. Vůz byl prvotně postaven v první polovině roku 2011 před ruskou Silk Way Rally jako zcela nový exemplář.

Motor:Deutz TCD 2015, objem 15 874 cm3, přeplňovaný 2 turbodmychadly KKK Garrett
Výkon:622 kW (845 k)/2200 min-1
Maximální rychlost:150 km/h
Převodové ústrojí:16stupňová převodovka s manuálním řazením
Průměrná spotřeba:57 l/100 km
Objem palivové nádrže:900 l
Pohotovostní hmotnost:9 000 kg
Podvozek:žebřinový rám, tuhé nápravy Rába zavěšené na listových pružinách

www.piskovnymorava.cz 

Tým KM Racing představoval závodní kamion Liaz.

Kamion otestoval náročný terén v pískovně.

Dakarský speciál - kamion Liaz.

Kamion Liaz v pískovně Němčičky.